20 Aralık 2009 Pazar

La Traviata İle Opera'ya Tekrar Merhaba


Uzun zaman olmuştu operaya gitmeyeli. Şeytanın bacağını kırdım ve hazır İstanbul’a taşınmışken fırsatı değerlendirdim. İlk tercihimi Verdi’nin " La Traviata"’sından yana kullandım. Süreyya sahnesinde seyrettim.  Sahnenin tavan işlemeleri, duvardaki resimler ile kendimi 1700-1800’lü yıllarda avrupada opera seyrediyor gibi hissettim.

La Traviata’da Violetta ve Alfredo’nun aşkı anlatılıyor.  Sonunda ana karakter öldü ve benim gözlerde biraz buğulandı. Oysaki nasıl da sevmişti Alfredo’yu,  aşkından uzak kalmak onu öldürmüştü. Alfredo son sahnede Violette’ye geldi ama nafile. Gözlerim buğulanınca, evet işte dedim, ses, müzik, kostümler, ışıklandırma işe yaramış, bana ölüm sahnesini yaşatmış. Aşk ve ölümü anlatan bir başyapıtı izlemek güzeldi.
Pavarotti'den La Traviata dinletisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder