24 Kasım 2009 Salı

Tekrar Çal Sam

Ragıp Yavuz’un yönetmenliğinde, bir Woody Allen senaryosu. Tiyatroya uyarlanışını çok başarılı bulduğum bir gösterimdi. Kasım ayında Haldun Taner sahnesinde seyretme şansı buldum. Biraz ürkek biraz düşünceli girdim salona, “ya beğenmezsem endişesi” taşıyordum ama ilk 5-10 dakikadan sonra keyifle izledim.

Bir adamın, Allan, eşi tarafından terk edilişinden başlayan olaylar dizisini konu alıyordu. En yakın arkadaşı-Dick, ve eşinin, Linda, yardım etme çabaları arasında yeni bayanlar ile tanıştırılması, bu sırada Linda ile yakınlaşmalarını konu alan bir oyundu. Evin perisi fikrini çok beğendim. Allan’ın içsel çekişmelerini, evin perisi karakteri mimik ve beden dili ile oyuncuya yansıtıyor ve oyunu tek düze olmaktan çıkartıyordu. Belki bir çöküş olarak nitelendirebileceğimiz bir olay, komedi şeklinde izleyiciye sunuldu. Aldatmak, terk edilmek, beğenilmemek korkusu, kendini koyuverme gibi durumların içinden çıkılmaz bir hal aldığı anda, “ kendin gibi olabilmek” ile birçok şeyin başarılabileceğinin vurgulandığı düşündürücü niteliği olan bir oyundu.

Ragıp Yavuz, senaryoda olmamasına rağmen “evin perisi” karakterini eklemiş ve bence gayet başarılı da olmuş. Oyunculukları başarılı buldum, sahne tasarımı ve kostüm tasarımı da etkileyiciydi. Herkese önerebileceğim bir oyun, keyifli seyirler..

Oyun ile ilgili daha geniş yorumum linkte bulunmaktadır.

zeynep yorum

2 yorum:

  1. "Tekrar Çal Sam" isimli oyunda en etkileyici ve izleyiciyi çeken taraf , Woody Allen'in senaryosunda olmayan ve Ragıp Yavuz'un çok önemli katkısıyla hayat bulan "evin perisi" karakteridir. Sahne tasarımında eskilere göre zengin bir dekor farklılığı göze çarpıyor. demek ki artık şehir tiyatroları da buna daha da önem veriyor. bu da güzel bir gelişme... oyuncular yönünden bakarsak kadrodaki herkes görevini başarıyla yerine getiriyorlar... Ektra alkış 2 kişiye... Oyunu farklı yorumlayan RAGIP YAVUZ ve oyuna büyük renk katan SEZAİ AYDIN'a...

    YanıtlaSil
  2. Evin perisi olmasa, oyun bu kadar güzel olmazdı bence de. Hatta belki normal bir oyun deyip geçerdik. Cidden iyi bir kurguydu.
    Sezai Aydın'dan hiç bahsetmedim ama onun da varlığı renk katmıştı. Hem oyunculuğu hem de Allan'ı ikilemlere sürüklemekteki etkin rolüyle başarılıydı.

    YanıtlaSil